با تایپ فعالیت تدریس و طرح درس خود در این فایل یک گزارش کامل ارائه دهید.
0
9.3k
فهرست مطالب
جدول مشخصات اعضای تیم
مقدمه
مرام نامه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
تدوین طرح درس اول
اهداف کلی
حیطه های اهداف
ملزومات اجرای تدریس اول
نحوه تقسیم کار و نقش اعضا
اجرای تدریس
نقد و ارزیابی اجرای تدریس اول
بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
اعمال تغییرات و اصلاحات تدریس اول
چالش های فرا روی گروه برای انجام اصلاحات
تدوین طرح درس دوم(اصلاح شده)
ملزومات اجرای تدریس دوم
نحوه تقسیم کار و نقش اعضا
اجرای تدریس دوم(اصلاح شده)
نقد و ارزیابی اجرای تدریس دوم در صورت لزوم
تکرار این فرآیند برای تدریسهای بعدی در صورت لزوم
یافته های پژوهش و جمع بندی
پیشنهادات
فهرست منابع
پیوستها
درسند برنامه درسی ملی به حوزه ی علوم تجربی توجه ویژه ای
شده و بیان گردیده است که آموزش علوم، تنها آموزش مفاهیم و دانش علمی را دربرنمی گیرد. بلکه فرایندهای علمی و روش علم آموزی و مهارت های پیچیده تفکر را نیز مورد توجه قرارمی دهد. این امر در مسیری رشد یابنده، زمینه ساز پرورش انواع تفکر می شود و خودیادگیری، ژرف اندیشی و تعالی جویی در دانش آموزان را میسر می سازد(وزارت آموزش و پرورش ، 1391). در این راستا برنامه درسی «فرایند محور» ، بر رشد مهارت ها و فرایندهای تفکر و توانمندی های شناختی تاکید دارد(ادیب به نقل از آیزنر 1994).