دانلود گزارش تخصصی زبان انگلیسی
0
8.9k
دانلود گزارش تخصصی زبان انگلیسی
فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 24
فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 24
شرحی از فایل:
رشد روزافزون تعداد آموزشگاه هاي زبان در يک دهه گذشته نشان دهنده استقبال شهروندان از يادگيري زبان خارجي است. در حال حاضر بخش قابل توجهي از آگهي هاي تبليغاتي، از آگهي روزنامه ها گرفته تا تراکت ها و بروشور هايي که در خيابان ها پخش مي شود يا روي در و ديوار چسبانده شده است مربوط به آموزشگاه هاي زبان هستند.متوليان اين آموزشگاه ها که نام هاي جذب کننده اي براي موسسه خود انتخاب کرده اند سعي مي کنند با اين تبليغات شهروندان را به سمت خود بکشانند. اين درست است که اکنون در بسياري از خانواده ها فرستا دن فرزندان به کلاس زبان ضروري شده و هزينه آموختن يک زبان خارجي در سبد خريد خانوارها قرار گرفته است اما، رقابت آموزشگاه ها هم شديد است و آنها مجبورند براي جذب افراد برندي براي خود تعريف کنند و براي آن به کسب اعتبار بپردازند.اهميتي که گاهي شهرونداني که به دنبال آموختن زبان هستند به نام و اعتبار موسسات آموزش زبان مي دهند ناظران بيروني را به اين نتيجه مي رساند که اين موج خروشان مراجعه کنندگان فقط و فقط براي يادگيري زبان است و چنين گزاره اي باعث مي شود ما به اين نتيجه برسيم که در سال هاي اخير تب شديدي براي يادگيري زبان در شهروندان ايراني به وجود آمده است.اما واقعيت اين نيست. اين درست است که گسترش رسانه هاي جمعي و فراگير شدن اينترنت باعث شده است شهروندان ايراني از هر قشر و طبقه و در هر سن و سالي با شهروندان ديگر کشورها ارتباط پيدا کنند و براي اين کار نيازمند دانستن زبان باشند اما، پژوهش ها در اين زمينه حاکي از اين است که هنوز درصد قابل توجهي از شهروندان براي پر کردن اوقات فراغت خود به آموزشگاه هاي زبان مراجعه مي کنند. اين مراجعه کنندگان بيشتر زبان انگليسي را مي آموزند; همان طور که کساني که به منظور مهاجرت يا گرفتن پذيرش تحصيلي در خارج از کشور به آموزشگاه هاي زبان مي روند، بيشتر تمايل به يادگيري زبان انگليسي دارند. علاوه بر اين دو دسته، تعداد زيادي از مشتريان آموزشگاه هاي زبان داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد و دکتري هستند که براي قبولي در کنکور يا کسب رتبه بهتر بايد زبان انگليسي خود را تقويت کنند. دسته چهارم مشتريان آموزشگاه هاي زبان اما دسته اي متفاوت با قبلي ها است. آنها اغلب کم سن و سالند و معمولا فرزندان خانواده هاي با سرمايه فرهنگي بالا هستند. اين خانواده ها با فهم اينکه دانستن زبان خارجي ضرورتي براي آينده بهتر فرزندانشان است، کودکان چهار و پنج ساله خود را به کلاس زبان مي فرستند. امروزه زير بسياري از آگهي هاي استخدام تسلط بر زبان انگليسي به عنوان يکي از شرايط استخدام عنوان شده است. همچنين بسياري از دانشگاه ها دانستن زبان را شرط پذيرش دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري عنوان مي کنند. اين يعني در دنياي امروز پيشرفت شغلي و تحصيلي در گرو دانستن حداقل يک زبان خارجي است. ورود و فهم به دنيا هاي ديگر ضرورت زندگي در دنياي امروز است و اين کارکرد مهم دانستن زبان در کنار ديگر کارکرد هاي آن مانند پاسخ به نيازهاي شغلي و تحصيلي باعث مي شود آموختن زبان را جدي بگيرم. تمامي اين انگيزه ها و دلايل براي آموختن زبان مثبت و قابل توجه هستند اما، اين پرسش را هم به وجود ميآورند که چرا با وجود نياز مبرم شهروندان به دانستن زبان براي پاسخ به نيازهاي خود در دنياي امروز، آموزش و پرورش ما به گونه اي عمل کرده و مي کند که دانش آموزان و دانشجويان از ياد گرفتن زبان در مدارس و دانشگاه ها مايوس مي شوند و به سمت آموزشگاه هاي آزاد زبان هجوم مي آورند و هزينه هاي گزاف آموزش آزاد را مي پردازند