دانلود تجربیات برتر تربیتی ( رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه )

دانلود تجربیات برتر تربیتی ( رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه )

0 8.2k
دانلود تجربیات برتر تربیتی ( رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه )
دانلود تجربیات برتر تربیتی ( رفع مشکل بی نظمی و سرپیچی از فرمانهای گروه و قوانین مدرسه )

فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 23
شرحی از فایل:

 این پژوهش با هدف حل مشکل بی نظمی و بی انضباطی  دانش آموز  ...  انجام گردیده است که دانش آموز دارای دانش آموز در مدرسه ، کلاس و گروه هیچگونه همکاری ندارد. مسولیتهایی که در مدرسه به او داده میشود را انجام نمیدهد. روش استفاده در این پژوهش تجربه و ابتکار مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش انزوا طلبی ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش مشکلات انضباطی و لج بازی ؛ از والدین ... خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی مشکلات انضباطی و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس نوجوان ، توجه لازم به نوجوان ، تغيير نگرش نوجوان نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.ارائه راهکارها: 1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب كاهش بی نظمی و بی انضباطی مي شود.2- توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود.3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری  فرد مي شود. 4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد . 5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران وروان شناسان ومشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیرعلمی وموثربسیاری ازمشکلات انضباطی دانش آموزان راحل نمود.

3,000 تومان