دانلود طرح درس ملی ریاضی هفتم الگو های عددی

0 734

طرح درس ملی ریاضی هفتم متوسطه اول درس الگوهای عددیدر قالب فایل word و قابل ویرایش در نمونه مختلف در 5 صفحه تهیه و تنظیم شده است

هدف کلی جلسه : آشنایی دانش آموزان با الگوهای عددی و نوشتن جملة عمومی دنباله ها 
رئوس مطالب : 1. پیدا کردن الگوهای تصویری و عددی 2. نوشتن جملة عمومی 3. تبدیل عبارتهای کلامی به ریاضی

طرح درس ملی ریاضی هفتم متوسطه اول روزانه درس الگوهای عددی شامل موارد زیر می باشد :

  1. اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس الگوهای عددی ریاضی هفتم متوسطه اول
  2. وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس الگوهای عددی
  3. فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس الگوهای عددی
  4. طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس الگوهای عددی
  5. ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس الگوهای عددی

اهداف مرحله‌ای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس الگوهای عددی پایه هفتم اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس الگوهای عددی پایه هفتم بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس الگوهای عددی پایه هفتم را بررسی و تدوین می نماییم.

  1. انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
  2. تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
  3. عنصر   عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
  4. آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و  ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
  5. مواد و رسانه‌های آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
  • ایجاد ارتباط اولیه در درس الگوهای عددی
  • گروه‌بندی، مدل و ساختار کلاسی  در درس الگوهای عددی
  • روش ‌ایجاد و تداوم انگیزه در درس الگوهای عددی
  • ارزشیابی آغازین در درس الگوهای عددی
  • روش‌های تدریس در درس الگوهای عددی
  •  فعالیت‌های مرحله حین تدریس در طرح درس ملی ریاضی هفتم متوسطه اول
  • آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
  • اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس الگوهای عددی
  • ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس الگوهای عددی
  • استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
  • توجه به دانش آموزان ویژه  و کم حرف . در درس الگوهای عددی
  • استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس  دانش آموزان جهت تدریس .
  • مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
  • تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
  • فعالیت‌های معلم- دانش‌آموز: این فعالیت‌ها به صورت تلفیقی مطرح می‌شود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیت‌های معلم و دانش‌آموز است و منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین خاطر از خط‌چین استفاده شده است.
  • فعالیت های معلم         فعالیت های دانش آموزان
  • فعاليت‌های خلاقانه دانش‌آموزان
  • فعالیت‌های تکمیلی
  • ارزشیــابـــــی
  • الف: تکوینی
  • ب: ارزشیابی تراکمی
  • جمع‌بندی
  • تعیین تکالیف و اقدامات بعدی

10,000 تومان