دانلود طرح درس ملی طرح درس بر اساس بسته تحولی خوانا سطح تلفیق مقدماتی

آماده سازی ● وسایل و رسانه های آموزشی مورد نیاز: تصاویر کتاب و لوح فشرده کتاب گویا، متن و صوت درس پرسشگری - تصاویر و فیلم آمو

0 9.1k

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرمت فایل دانلودی بصورت wordمیباشد

تعدادصفحات فایل 10صفحه میباشد

سپاس از بازدید شما هموطن

شرح حال فایل

ارائه درس جدید و ارزشیابی تکوینی

شنیدن گسترده:

معلممتندرسپرسشگریرامیخواندیاصدای ضبط شده و پادکست درس را در کلاس ارائه می دهد و از دانش آموزان میخواهدآنراگوشدهند.

معلمازمتندرسسوالاتزیررامیپرسد:

موضوعدرسدربارهچهچیزیبود؟

شخصیت اصلی داستان چه کارهایی انجام داد؟

دانشآموزانبامرورمتنپاسخسوالاترامینویسندیابیانمیکنند.

معلم با بررسیپاسخهایدانشآموزانبهآنهابازخوردمناسبمیدهد.

 به خاطر سپردن در حافظه کوتادمدت، فعال و بلند مدت 

 معلم از دانش آموزان می خواهد با مرور متن با یکی از روش های زیر داستان درس پرسشگری را به خاطر بسپارند:

خودشانرابهجایشخصیت اصلی داستان قرار دهند، چشمانشانراببندندوکارهایشخصیت اصلی داستان را در ذهنشان انجام دهند.

 خودشان را در بطن داستان تصور کنند .  و همان کارهای شخصیت اصلی داستانراکه میخواهندانجامدهند.

درسراچندباربرایخودشانبخوانند.

•  معلمباپرسیدنسؤالاتیدربارهبخشهایمختلفمتندرس،دانشآموزانرانسبتبهحفظمناسبمطالبتشویقمیکندوبابررسیپاسخهایدانشآموزانبهآنهابازخوردمناسبمیدهد.

 

 فراخوانی و بازیابی از حافظه و بازگویی:

معلمباپرسیدنسؤالاتیدربارهشمایکلی،جزئیات،رخدادهاوافراد،ازدانشآموزانمیخواهدآنرابهخاطربیاورند.

دانشآموزانباروشهایمختلفمانندبهرهگیریازتصویرذهنی،کلماتکلیدیوغیرهمتنرابهخاطرآوردهوبیانمیکنند.

 • معلم با بررسی فعالیت های دانش آموزان به آنها بازخورد مناسب می دهد.

ارائه تکالیف مهارت محور

دانش آموزان از والدین خود بخواهند اگر خاطره ای پیرامون مباحث درس پرسشگری یا شبیه داستان تعریف شده در کلاس دارند را تعریف کرده و دانش آموزان در جلسه بعدی آن را  در کلاس بیان کنند.

دانش آموزان یک بار متن درس را بخوانند و خلاصه ای از آن را بنویسند.

 

۲مهارت شنیدن و تلفیق خرده مهارتهای فراخوانی و بازیابی از حافظه و بازگوییدرک و پردازش پایین به بالا به بحث و تبادل نظر درباره داستان

پایه تحصیلی: چهارم |   کتاب درسی: فارسی  |   درس : پرسشگری | مهارت زندگی ادب ، جرئت ورزی |  مهارت زبانی: گوش دادن|  سطح تلفیقمقدماتی |  بخش های مهارت زبانی: بازآوری و نقد به درک و پردازش +باز آوری و نقد  | خرده مهارت های زبانی:   فراخوانی و بازیابی از حافظه و بازگوییدرک و پردازش پایین به بالا (جزء به کل)+ نقد و تحلیل در قالب باز گویی

هدف

• یادگیری مهارت زندگی ادب و جرئت ورزی از طریق مهارت گوش دادن در دانش آموزان

آماده سازی

وسایلورسانههایآموزشیموردنیاز:   تصاویرکتابولوحفشردهکتابگویا،صوت و پادکست آموزشی درس پرسشگری - تصاویر و فیلم آموزشی فارسی چهارم درس پرسشگری

• برقراری ارتباط با دانش آموزانحضوروغیابوبرقراریارتباطعاطفیبادانشآموزانآمادهسازی- معلم جهت حضور و غیاب به هر یک از دانش آموزان یک کارت آهنربایی مخصوص که حاوی صفات خوب می باشد داده است . صفات خوب مانند : شجاع ، امانت دار ، راستگو ، مسئولیت پذیر ، با ادب و... تا دانش آموزان به محض ورود  به کلاس ، کارت آهنربایی خود را روی صفحه حضور و غیاب مگنتی بگذارند.

ارزشیابی تشخیصی: پرسیدن سؤالاتی درباره اطلاعات دانش آموزان درباره پیش نیازهای درس پرسشگری و کتاب فارسی 

ایجاد انگیزهمعلمبانشاندادنفیلمیاتصاویر آموزشی درس پرسشگری دانش آموزان را تشویق می کند تا درباره آن بحث و گفتگو کنند.


25,000 تومان