اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم فعالیت های قبل از تدریس سطح هدف : وجود تعامل بین معلم
0
5.2k
بسمه تعالي
موضوع نخستين شهر ها چگونه به وجود امدن
فرمت فايل word
تعدادصفحات٨
شرح حال فايل
سمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی | ||||||||||
عنوان درس : | تاریخ اجرا : | طرح درس شماره : | مشخصات کلی | |||||||
مدرس : | مدت تدریس : | تعداد دانش آموزان : | صفحه : | آموزشگاه : | | |||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | فعالیت های قبل از تدریس | |||||||||
سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ | | |||||||||
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ را در کتاب مطالعات اجتماعیپایه چهارم به طور کامل فرا بگیرند. | | |||||||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی –عادی ) دانش آموز آنچه را از درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ یاد می گیرد با دوستانش به اشتراکبگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ را به صورتکاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن
4- برخی از ویژگی های تمدن ایلامی را برشمارد. | | |||||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ مطالعات اجتماعی پایه چهارم آشنایی با مبانی و مضامین درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ مطالعات اجتماعی پایه چهارم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | | |||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟ مطالعات اجتماعی پایه چهارم در زندگی روزمره-خوب گوشدادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درسو ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | | ||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | | ||||
| * | | * | در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل | | ||||
| * | | | نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان | | ||||
| * | | | مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم | | ||||
| * | | | در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل | | ||||
* | * | | | برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق |