درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
0
9.9k
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه | تدوین شده توسط مدیر سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی در قالب ورد و قابل ویرایش بالای ۷۰ صفحه
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه چه اهمیتی دارد ؟
این فایل نیز مانند سایر فایل های آموزشی موجود در سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل بسیاری از استاندارد های مورد نیاز است.
مسئله مهم درباره درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
پایگاه حرفه ای درس پژوهی سعی دارد مقاله های درس پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین تجربیات خود از بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
چالش اصلی در درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
چالش اصلی گروه ما بکارگیری درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه برای بهسازی آموزش، ترویج فرهنگ گفتگو و مشارکت مسئولانه در طرح درس ها و خلق گفتمان های معطوف به مبحث مورد نظر در آموزشگاه و کلاس درس بود.
در پایان تعیین تکلیف منزل که همان ادامه ی بحثها و گفتگوهای کلاسی می باشد، تکمیل کننده ی اهداف پژوهش بوده و نتیجه ی دلخواه به دست آمد. با توجه به این نتیجه این گونه هدف گذاری ها می بایست در عملکرد روزانه ی دانش آموزان ظهور و بروز پیدا کند .
درباره درس پژوهی حاضر باید به مطالب مهمی توجه نماییم :
پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می باشد ویک پژوهش کیفی است. موضوع مورد بحث درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه می باشد. این پژوهش باهدف افزایش یادگیری دانش آموزان در این موضوع درسی و توسعه حرفه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث های اساسی دیگر در کتاب می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در این پایه انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای مجدد آگاهی دانش آموزان در رابطه با درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه نسبت به اجرای شماره ۱ افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.
نقطه نظرات گروه پیرامون اتفاق نظر درباره درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
در تدوین درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه با توجه به نتایج تحقیقات، بررسی کتابهای اصول یادگیری، آموزش قوانینی که باید
در تدریس رعایت شود و همچنین شرایط و عواملی که فراگیری این درس را آسان می سازد و با توجه به مشاهده کلاسهای مختلف، نحوه تدریس همکاران، نظرات معلمان و دانش آموزان و بررسی برگه های آزمون های متنوع به این نتیجه رسیدیم که مهمترین علل ضعف دانش آموزان در یادگیری به شرح ذیل می باشد:
عدم استفاده از وسایل آموزشی مناسب
عدم مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس وعدم فعال بودن آنها
ضعف در استفاده از جنبه های کاربردی محیط در کتابهای درسی وتدریس معلمان
عدم توجه به پیش نیاز های مفهوم مورد نظر
عدم توجه به تفاوت های فردی
عدم انجام ارزشیابی های صحیح
بنابراین با توجه به موارد ذکر شده فعالیت گروه درس پژوهی آموزشگاه بر روی درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه قرار گرفت.
محتوا و فهرست مطالب در درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه :
چکیده
جدول مشخصات اعضای تیم
مرامنامه تیم درس پژوهی
برنامه عمل تیم درس پژوهی
جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی
فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی
مقدمه
بیان مسئله
انتخاب موضوع
بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
جدید و علمی بودن مسئله
تعیین راهکارها در راستای حل مسئله
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
توجه به تفاوت ها فردی
استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی
بیان دلیل راهکار انتخابی
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
توجه به تفاوت های فردی
معنادار کردن یادگیری
توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی
همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی
روش های نوین تدریس
تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
تعیین فعالیت های متناسب با راه کار
معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد
توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس
همراه نمودن دانش آموزان در سازه های آموزشی
استفاده از روش های نوین تدریس
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه | تدوین شده توسط مدیر سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی در قالب ورد و قابل ویرایش بالای ۷۰ صفحه
درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه چه اهمیتی دارد ؟
این فایل نیز مانند سایر فایل های آموزشی موجود در سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل بسیاری از استاندارد های مورد نیاز است.
مسئله مهم درباره درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
پایگاه حرفه ای درس پژوهی سعی دارد مقاله های درس پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین تجربیات خود از بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
چالش اصلی در درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
چالش اصلی گروه ما بکارگیری درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه برای بهسازی آموزش، ترویج فرهنگ گفتگو و مشارکت مسئولانه در طرح درس ها و خلق گفتمان های معطوف به مبحث مورد نظر در آموزشگاه و کلاس درس بود.
در پایان تعیین تکلیف منزل که همان ادامه ی بحثها و گفتگوهای کلاسی می باشد، تکمیل کننده ی اهداف پژوهش بوده و نتیجه ی دلخواه به دست آمد. با توجه به این نتیجه این گونه هدف گذاری ها می بایست در عملکرد روزانه ی دانش آموزان ظهور و بروز پیدا کند .
درباره درس پژوهی حاضر باید به مطالب مهمی توجه نماییم :
پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می باشد ویک پژوهش کیفی است. موضوع مورد بحث درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه می باشد. این پژوهش باهدف افزایش یادگیری دانش آموزان در این موضوع درسی و توسعه حرفه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث های اساسی دیگر در کتاب می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در این پایه انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای مجدد آگاهی دانش آموزان در رابطه با درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه نسبت به اجرای شماره ۱ افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.
نقطه نظرات گروه پیرامون اتفاق نظر درباره درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه
در تدوین درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه با توجه به نتایج تحقیقات، بررسی کتابهای اصول یادگیری، آموزش قوانینی که باید
در تدریس رعایت شود و همچنین شرایط و عواملی که فراگیری این درس را آسان می سازد و با توجه به مشاهده کلاسهای مختلف، نحوه تدریس همکاران، نظرات معلمان و دانش آموزان و بررسی برگه های آزمون های متنوع به این نتیجه رسیدیم که مهمترین علل ضعف دانش آموزان در یادگیری به شرح ذیل می باشد:
عدم استفاده از وسایل آموزشی مناسب
عدم مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس وعدم فعال بودن آنها
ضعف در استفاده از جنبه های کاربردی محیط در کتابهای درسی وتدریس معلمان
عدم توجه به پیش نیاز های مفهوم مورد نظر
عدم توجه به تفاوت های فردی
عدم انجام ارزشیابی های صحیح
بنابراین با توجه به موارد ذکر شده فعالیت گروه درس پژوهی آموزشگاه بر روی درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه قرار گرفت.
محتوا و فهرست مطالب در درس پژوهی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم متوسطه :
چکیده
جدول مشخصات اعضای تیم
مرامنامه تیم درس پژوهی
برنامه عمل تیم درس پژوهی
جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی
فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی
مقدمه
بیان مسئله
انتخاب موضوع
بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
جدید و علمی بودن مسئله
تعیین راهکارها در راستای حل مسئله
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
توجه به تفاوت ها فردی
استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی
بیان دلیل راهکار انتخابی
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
توجه به تفاوت های فردی
معنادار کردن یادگیری
توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی
همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی
روش های نوین تدریس
تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
تعیین فعالیت های متناسب با راه کار
معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد
توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس
همراه نمودن دانش آموزان در سازه های آموزشی
استفاده از روش های نوین تدریس