دانلود گزارش کارورزی 2 اقدام پژوهی بصورت word در 19صفحه
0
11.2k
دانلود گزارش کارورزی 2 اقدام پژوهی بصورت word در 19صفحه
اقدام پژوهی حاضر را بر روی دانش آموز پایه دوم ؛ علی زارعی، انجام دادم اینجانب،در اوایل کاروزی خود، با مشاهده ی رفتار دانش آموز علی زارعی در کلاس درس در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با او در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با معلم دانش آموز، متوجه شدم که علی زارعی نسبت به درس قرآن و فعالیتهای مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمیدهد! بر این اساس، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا علی زارعی در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی، با دقت به آن گوش نمیکند؟ و چرا نسبت به درک معانی و حفظ سورههای کوتاه قرآن، بی تفاوت است؟ و به دیگر فعالیتهای قرآنی، علاقه چندانی از خود نشان نمیدهد. در واقع مسأله و سؤال اساسی این بود که، چگونه میتوانم سطح علاقه مندی این دانش آموز را در پایه دوم به درس قرآن ارتقا بخشم؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روشهایی میتوانم میزان علاقه مندی او را به درس قرآن و فعالیتهای مربوط به آن افزایش دهم؟بنابراین، در تحقیق حاضر که از نوع پژوهش در عمل بوده است، اقدام پژوهی در پی آن است تا بااستفاده از روشهای معتبر علمی به جمع آوری داده ها و اطلاعات لازم با هدف دست راه حل های مورد نیاز برای حل مسأله پرداخته، تا پس از انتخاب و اعتبار بخشی مناسب، به اجرای آنها بپردازد. لازم به ذکر است که در این تحقیق، پژوهشگر علاوه بر استفاده از رهنمودهای ارزشمندصاحب نظران و اساتید فن، از نقطه نظرات دانش آموزان کلاس و حتی اولیای آن نیز بهره مند گردیدهاست.
اقدام پژوهی شماره(3) ............................................................... 16-12
اقدام پژوهی شماره (4) .......................................................... 22-17
اقدام پژوهی شماره (1):
موضوع:چگونه دانش آموز کلاس سوم علی زارعی به در س قرآن علاقه مند کردم؟
بیان مساله پژوهش:
اینجانب عبدالحمید برازش ازدانشگاه شهید مطهری شیراز در رشته علوم تربیتی در ترم4مشغول ادامه تحصیل هستم اینجانب ضمن گذراندن درس کارورزی خود در دبستان شهید رجایی شیراز واقع در ناحیه ی 3 شیراز،اقدام پژوهی حاضر را بر روی دانش آموز پایه دوم ؛ علی زارعی، انجام دادم اینجانب،در اوایل کاروزی خود، با مشاهده ی رفتار دانش آموز علی زارعی در کلاس درس در ساعات قرآن و پرداختن به گفتگوی صمیمی و دوستانه با او در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به درس قرآن و هم چنین مشورت و تبادل نظر با معلم دانش آموز، متوجه شدم که علی زارعی نسبت به درس قرآن و فعالیتهای مربوط به آن علاقه ی چندانی از خود نشان نمیدهد! بر این اساس، همواره این موضوع ذهن مرا به خود مشغول ساخته بود که چرا علی زارعی در هنگام پخش نوار و یا لوح فشرده ی قرآنی، با دقت به آن گوش نمیکند؟ و چرا نسبت به درک معانی و حفظ سورههای کوتاه قرآن، بی تفاوت است؟ و به دیگر فعالیتهای قرآنی، علاقه چندانی از خود نشان نمیدهد. در واقع مسأله و سؤال اساسی این بود که، چگونه میتوانم سطح علاقه مندی این دانش آموز را در پایه دوم به درس قرآن ارتقا بخشم؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روشهایی میتوانم میزان علاقه مندی او را به درس قرآن و فعالیتهای مربوط به آن افزایش دهم؟بنابراین، در تحقیق حاضر که از نوع پژوهش در عمل بوده است، اقدام پژوهی در پی آن است تا بااستفاده از روشهای معتبر علمی به جمع آوری داده ها و اطلاعات لازم با هدف دست راه حل های مورد نیاز برای حل مسأله پرداخته، تا پس از انتخاب و اعتبار بخشی مناسب، به اجرای آنها بپردازد. لازم به ذکر است که در این تحقیق، پژوهشگر علاوه بر استفاده از رهنمودهای ارزشمندصاحب نظران و اساتید فن، از نقطه نظرات دانش آموزان کلاس و حتی اولیای آن نیز بهره مند گردیدهاست.